1e dag - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Arjan Derksen - WaarBenJij.nu 1e dag - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Arjan Derksen - WaarBenJij.nu

1e dag

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Arjan

13 Mei 2014 | Nederland, Hengelo

13 mei- de reisdag naar Spanje.
3 uur uit bed,4 uur vertrekken naar Eindhoven. Vliegtuig naar Madrid, taxi naar treinstation, vieze cafe latte gescoord ( ik lette niet op) en 3, 5 uur in de trein naar Astorga.
Onderweg in de trein zag je landschap al veranderen. Veel groen, lage bergen ( grote heuvels) nostalgische en verlaten spookdorpjes.
In Astorga op zoek gegaan naar de refugio de peregrinos. Een grote herberg waar velen voor mij zich aan het inchecken waren. Een Irakees, Amerikanen, Chinezen, Duitsers, Engelsen, Nederlanders en Spanjaarden zag ik voor me inschrijven. Je wordt met mooie letters in een groot pelgrimsboek ingeschreven, je krijgt een stempel in je pelgrimspaspoort, betaald 5 euro en wordt begeleid naar de kamer. In dit geval 6 stapelbedden. Schoenen buiten laten staan en de rugzak niet op de grond is de opdracht.
Na even kennisgemaakt te hebben met de Duitse Iranees ben ik op zoek gegaan naar een heerlijk koud biertje. En dat lukte op een patioterras in de zon met 25 graden.
Nog een routekaarten gekocht, want het is ergens wel handig dat je weet waar je heen loopt. Heb besloten zelf te gaan koken (pasta di. Arjan), heb immers de tijd. Crackers met jam en kaas voor het ontbijt gekocht. Dus over een uurtje maar eens gaan koken en dan mooi ' op tied Noar berre hen'
Ik zeg tot morgen vanuit een zonnig Astorga.

  • 13 Mei 2014 - 17:12

    Astrid En Frank:

    Hoi Arjan,

    Eet smakelijk voor straks en sterkte morgen met de eerste kms.


  • 13 Mei 2014 - 17:27

    Hans:

    Misschien toch niet een beetje heimwee naar de accommodatie van vorig jaar hahaha. Veel succes morgen met de eerste km.

  • 13 Mei 2014 - 20:48

    Harold:

    Succes Arie, hoop dat je jezelf tegenkomt en ook dat je geniet natuurlijk!

  • 13 Mei 2014 - 22:29

    Chiel:

    Hoi Arie, succes en vooral onmeunig veel plezier daaro !!

  • 14 Mei 2014 - 08:41

    Monique:

    Hi onmeunige Arjan,
    Wat n geweldige onderneming.
    Ik wordt n trouwe lezeres.
    Pas goed op jezelf.
    Dikke kus.
    Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arjan

Actief sinds 01 Mei 2014
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 16410

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

13 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Santiago de compostella

Landen bezocht: