Hospital da Cruz - melide 25 km , woensdag 21 mei - Reisverslag uit Melide, Spanje van Arjan Derksen - WaarBenJij.nu Hospital da Cruz - melide 25 km , woensdag 21 mei - Reisverslag uit Melide, Spanje van Arjan Derksen - WaarBenJij.nu

Hospital da Cruz - melide 25 km , woensdag 21 mei

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Arjan

22 Mei 2014 | Spanje, Melide

Hospital da Cruz - melide 25 km , woensdag 21 mei
Hmm 7 uur en het regent, geen keus, de kilometers wachten.
De rugzak professorisch met plastic vastgetaped en de regenjas aan.
Ontbijt was mariakoekjes met een gelei van jam, dat had ik nog. Koffie lukt wel want er was 1 pan, water en ik heb standaard koffiesachets bij me.
Na een tijdje stopte het met regenen. Het was glad op de paden, vooral de afdalingen waren valgevaarlijk. Maar goed, niet zeuren en lopen.
Na korte tijd moesten we ongeveer 100 jeugdigen voorbij. Het gevoel van file lopen de laatste 100 begon werkelijkheid te worden. Het lijkt dan op de Ardennen, groep 7 links van je en groep 8 rechts van je. De natuur is er niet minder om. Veel bospaadjes en vele gehuchtjes loop ik langs. Het ruikt fris in het bos.
Kort na de middag aangekomen in melida, herberg, slapen, eten, maw het gebruikelijke ritueel.
De meeste caminogangers die langer onderweg zijn dan de 100 km pelgrims vinden het minder prettig worden; drukte, hogere prijzen en commercie zijn hierop van toepassing.
' savond gezellig met een paar mensen noten gekraakt. Had een vrouw uit Tenerife meegenomen. Ze kraakte de noten tussen de deurpost. 22 uur
licht uit met de gedachte: iedereen volgt zijn eigen camino (weg).