Villafranca del bierzo-La faba, 24 km - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Arjan Derksen - WaarBenJij.nu Villafranca del bierzo-La faba, 24 km - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Arjan Derksen - WaarBenJij.nu

Villafranca del bierzo-La faba, 24 km

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Arjan

18 Mei 2014 | Spanje, Tríacastela

Villafranca del bierzo-La faba, 24 km
Nou, inmiddels gewend aan 3 uur slaap, heb kennelijk niet meer nodig. Stond redelijk fit op, was wel wat 'bang' voor mijn rechterknie. Maar een half uurtje reiki heeft de pijn doen verdwijnen.
Na een pelgrimsontbijt ( geroosterd brood met jam en koffie) vol goede moed om 7.15 uur vertrokken met als doel La Faba. Ach....doel, je luistert naar je voeten en lichaam en stopt wanneer het genoeg is. Dus bijstellen leer je hier ook.
Vandaag veel langs de weg gelopen, langzaam omhoog en af en toe naar beneden. Vooral bergopwaarts houdt de knie het goed. Naar beneden begint de knie af en toe op te spelen maar inmiddels ben ik dan al 15 km onderweg. Mooie dorpjes onderweg. Op de terrassen praat iedereen over O cebriero. Velen laten de rugzak brengen of gaan per paard of ezel. Dat is niet wat ik wil. Ik wil lopen en de rugzak hoort bij mij. O Cebriero is de herberg boven op de berg met een hele vervelende klim van 3, 5 uur. La Faba ligt 5 km onder de top. Dit laatste stukje duurt ongeveer 2 uur. Volle bak naar boven door het ruige landschap met alleen stenen. Ik heb de cadans gezocht in mijn ademhaling en ben geconcentreerd naar boven gelopen. De beloning is La Faba, een bijzondere herberg. Even een eureka momentje. Naast de herberg staat een kleine kerk. Het uitzicht is adembenemend. Ergens twijfel om de laatste 2 uur door te gaan maar ik wil het lot niet tarten.
Na inschrijving, kop thee en douche ben ik het kerkje ingegaan. Ik kreeg direct rillingen, ik weet niet waarom.
Heb nog een foto gemaakt, zat een orbs bij.......( ik wist het toen ik de foto maakte)
Ik werd door een aantal mensen uitgenodigd mee te eten, dus dat maar weer gedaan. Er lijken op de Camino alleen maar wereldburgers te zijn die er voor elkaar willen zijn. Ikke, ikke is er niet.

Morgenvroeg 7 uur weer op op pad, de steilste berg op. Heb er zin aan.

  • 18 Mei 2014 - 11:18

    Luke:

    Leuke stukjes om te lezen Arjan en heel veel succes en plezier vandaag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arjan

Actief sinds 01 Mei 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 16384

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

13 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Santiago de compostella

Landen bezocht: